Jak kupić apartament w Gruzji?

Przede wszystkim – prosimy się z nami skontaktować 🙂 Pomożemy, doradzimy i wyjaśnimy jak wybrać i kupić apartament w Gruzji. Dzięki nam wybiorą Państwo optymalną inwestycję i posiadłość. Później jest już prosto:
  1. Zawieramy umowę pośrednictwa.
  2. Po ostatecznym wyborze inwestycji i apartamentu otrzymujemy od Państwa formularz rezerwacyjny. Jest on również jednym z załączników do naszej umowy. Na jego podstawie rezerwujemy dla Państwa wybrany lokal.
  3. W zależności od wybranego wariantu zawierają Państwo na odległość (poprzez wymianę skanów) umowę przedwstępną kupna-sprzedaży. Podpisują ją Państwo w trakcie samodzielnie zorganizowanego wyjazdu do Gruzji lub wybierają się Państwo do Gruzji na wyjazd organizowany przez nas. Podczas naszych comiesięcznych pobytów na miejscu asystujemy Państwu osobiście. W pozostałych wypadkach jesteśmy dostępni w każdej chwili przez telefon i za pośrednictwem komunikatorów. W razie jakichkolwiek problemów mogą Państwo liczyć na pomoc naszych gruzińskich współpracowników. Informacje o terminach naszych planowanych pobytów na miejscu i warunkach organizacji wyjazdów znajdą Państwo na stronie Wyjazdy inwestorskie. Oczywiście niezależnie od wybranego wariantu przed podpisaniem umowy dostarczamy Państwu jej tłumaczenie na język polski. Uwaga! Planując wyjazd do Gruzji i podpisanie umowy na miejscu należy pamiętać, że deweloperzy w wypadku rezerwacji dłuższych, niż 2-3 tygodniowe pobierają zwykle kaucję w wysokości 500 – 1 000 $. Kaucja przepada, jeżeli kupujący ostatecznie nie zawrze umowy przedwstępnej kupna-sprzedaży.
  4. Po zawarciu umowy przedwstępnej kupna-sprzedaży można (i warto) ją zarejestrować w Rejestrze Publicznym jako zakup lokalu w budującym się budynku. To dodatkowe zabezpieczenie inwestorów w Gruzji, jakiego polskie prawo nie przewiduje – więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w odpowiedzi na 3. pyt. w FAQ. Można to zrobić osobiście, podczas pobytu w Gruzji, albo za pośrednictwem ustanowionego z pomocą notariusza pełnomocnika. Możemy wystąpić w tej roli również my, choć niestety procedura ustanawiania pełnomocnictwa jest po polskiej stronie mocno zbiurokratyzowana i czasochłonna. Po kilku dniach stosowny zapis pojawia się w Rejestrze Publicznym (gruzińska instytucja, która prowadzi zarówno rejestr inwestycji w toku, jak i księgi wieczyste). Następnie otrzymują Państwo od nas wypis wraz z jego tłumaczeniem na język polski. Dostają również szczegółowe informacje, jak go pobrać w razie potrzeby samodzielnie (strona Rejestru Publicznego jest częściowo dostępna tylko w języku gruzińskim).
  5. Po zakończeniu budowy i oddaniu budynku do eksploatacji następuje rejestracja Państwa własności w księgach wieczystych. Procedura jest analogiczna jak opisana w poprzednim punkcie rejestracja przyszłej własności. Dokonywana jest przez ten sam organ (Rejestr Publiczny) i jest równie szybka (trwa ok. 5 dni roboczych).
Oczywiście nasza współpraca z Państwem nie zamyka się wyłącznie w wyżej opisanej procedurze. Jesteśmy do dyspozycji naszych klientów przez cały czas i pomagamy nie tylko w sprawach związanych wyłącznie z transakcją. Możemy podpowiedzieć, z jakich usług projektantów wnętrz warto skorzystać w Batumi. Doradzimy również podczas wyboru operatora, który zajmie się wynajmem apartamentu pod Państwa nieobecność. Pomożemy także, jeżeli mając wolną chwilę podczas pobytu w Gruzji przyda się Państwu rekomendacja najatrakcyjniejszej wycieczki 🙂